În iulie 2010 va fi implementat noul logo UE pentru produse ecologice în întreaga Uniune Europeană. Spre deosebire de logo-ul ecologic actual al UE, care poate fi folosit în mod voluntar, utilizarea noului logo va fi obligatorie pentru toate produsele ecologice preambalate care provin din cele 27 de State Membre ale UE.
Noul logo va atenţiona consumatorii europeni asupra faptului că produsul ecologic a obţinut un anumit nivel de calitate, care este standard în întreaga Uniune Europeană. Logo-ul reprezintă certitudinea că produsele etichetate sunt ecologice - „de la fermă la furculiţă”. Obţinerea noului logo are drept obiectiv îmbunătăţirea protecţiei consumatorului şi promovarea agriculturii organice. Acesta va reprezenta Uniunea Europeană atât în interiorul, cât şi în afara frontierelor sale şi de aceea ar trebui să faciliteze recunoaşterea şi asocierea cu UE şi agricultura organică fără folosirea de cuvinte sau caractere. Pentru această sarcină dificilă Comisia Europeană s-a folosit de contribuţia studenţilor la artă şi design din toată Europa, iar cele 3 logouri finaliste au fost alese în urma analizării a 3244 de propuneri. Cele 3 logouri pot fi votate online până la data de 31 ianuarie 2010.Care crezi că este cel mai reprezentativ logo pentru produsele organice?
[gallery link="file"]Votează http://ec.europa.eu/agriculture/organic/logo/voting/voting_en.htm