Leacul este primul magazin din Bucuresti specializat in comercializarea exclusiva a produselor Bio. De ce Leacul? "Pentru ca insusi Creatorul ne-a spus: „Sa va fie hrana leac”. Plecand de la acest indemn, am considerat ca fiecare om are dreptul de a putea alege sa traiasca in armonie cu natura, atat prin alimentatie, cat si prin protejarea mediului. Astfel, menirea Leacul este de a aduce produse pure, proaspete, cultivate pe terenuri nealterate cu substante chimice, pentru aceia dintre noi care traiesc in orase si simt din ce in ce mai mult efectele negative ale poluarii.", a precizat managerul general, Ionut Teglas.
1. De 2 ani, Leacul este prezent pe piata magazinelor ecologice din Romania. Ce s-a schimbat in perioada asta, cat de mult a evoluat piata si mai ales cat de tare s-a indreptat atentia romanilor catre produsele eco?
In cifre, in 2 ani piata eco din Romania a avut o crestere extrem de rapida in privinta retail-ului (de la 3 magazine Bio in 2008, la aprox 20 in 2009; numarul importatorilor a crescut de cel putin 3 ori....). Suprafetele agricole cultivate in sistem Bio au crescut notabil, insa numarul procesatorilor ramane veriga slaba a lantului. Daca aceasta veriga ar fi intarita, cred ca ar creste si interesul agricultorilor in a-si plasa recoltele pe piata din Romania. Vanzatorii finali si-ar putea largi categoriile de consumatori si astfel am avea mai multi romani indreptati catre produsele Bio. Inca nu putem vorbi de o popularizare intensa a pietei Bio, insa cresterea ei a adus si un grad mai ridicat de constientizare in randul consumatorilor. 2. In magazinul Leacul pot fi gasite atat produse ecologice alimentare, cat si de ingrijire. Care dintre acestea reprezinta un interes mai mare pentru consumatorii eco? Consumatorii eco au inteles ca organismul uman trebuie ferit de substante nocive care se propaga atat din interior ( alimente) cat si din exterior (produse de ingrijire). De aceea, interesul este manifestat in aproximativ aceeasi masura pentru aceste tipuri de produse. Alimentele este normal sa se succeada cu o mai mare repeziciune deoarece au durata de folosire mult mai mica decat produsele de ingrijire. Ex: o paine se consuma in max 2 zile, pe cand un after shave in 1-2 luni. 3. Aveti in vedere dezvoltarea unei francize Leacul? In aceasta directie am fost contactati si de persoane de peste hotare ( Bulgaria si Moldova ), fapt ce vine sa ne confirme inca o data convingerea ca brand-ul Leacul a reusit sa apropie omul de natura. Un sistem perfectat de francizare o sa avem anul viitor, dupa dezvoltarea retelei proprii. 4. Cum estimati ca se va prezenta piata ecologica din Romania peste 3 ani? Avem convingerea ca piata ecologica din Romania va inregistra cresteri notabile si in perioada urmatoare. Cu siguranta piata va fi mai asezata decat in prezent, insa mult prognozata aliniere in 3-5 ani cu piata europeana este departe de acest deziderat. Retail-ul va fi cel putin dublat, cred ca vor aparea si alte brand-uri Bio romanesti (acum vorbim de Petras si The Spices Boat, marca de mirodenii inregistrata Solaris), iar daca statul va interveni (cum e si firesc) in subventionarea agriculturii Bio si aici vom avea un sistem din ce in ce mai organizat.Contact
Adresa: Strada Hatmanul Arbore, nr. 11, sector 1, Bucuresti Telefon: 0732.320.888, 021.230.32.25 www.leacul.ro