Arhivă

Cum a luat naştere compania Lima

Postat de in Lima-produse alimentare ecologice pe 07 Septembrie, 2009 . 0 Comentariu(i).

În 1950, drumurile a doi oameni s-au întâlnit. Unul era belgian, celălalt japonez. Aceşti doi oameni s-au întâlnit în timpul unei campanii de promovare a Parlamentului Mondial, destinată să garanteze pacea. Edgar Gevaert era un artist, iar Georges Ohsawa un filosof. Cel din urmă a descris principiile nutritive ale filosofiei japoneze, macrobiotica (din cuvintele greceşti “lung” şi “viaţă”, adică drumul către longevitate), în mai mult de trei sute de cărţi. “Promovăm pacea.“, i-a spus filosoful artistului într-o zi, “dar în interiorul tău are loc un război!”. El devenise conştient că prietenul său nu acorda destulă atenţie obiceiurilor sale alimentare sau calităţii mâncării consumate. Familia Gevaert consuma “alimente obişnuite“, fără a acorda importanţă cerealelor în dieta sa şi limitând consumul seminţelor de cereale la cele din pâine, paste şi orez alb... Artistul şi familia sa au decis să urmeze sfatul prietenului lor filosof şi nu a durat mult până au experimentat beneficiile. Astfel s-a născut o idee: de ce să nu împărtăşească această experienţă şi altor persoane? Astfel au început să vândă câteva produse japoneze... Şi o companie a luat naştere.

În căutarea echilibruluilima_poza-de-grup În 1957, produsele alimentare de bună calitate au devenit din ce în ce mai rare, fiind uneori imposibil de găsit. Pierre, unul dintre fiii familiei Gevaert, a decis să pună bazele unei companii care să acorde o importanţă deosebită relaţiei dintre om şi pământ şi să asigure o perfectă armonie între respectul pentru mediul înconjurător şi nevoile omului, concentrându-se asupra alimentelor ecologice. Cu alte cuvinte, a acordat o mare atenţie cultivării şi preparării de produse alimentare organice. De ce numele Lima ? Numele Lima este de origine japoneză şi a fost primul nume al soţiei lui George Ohsawa. Este un tribut adus stăpânului dialecticii Yin şi Yang, tatăl macrobioticii. Nu a fost uşor la început pentru Lima, care a adoptat un rol de pioneriat, dar anii 1970 s-au caracterizat, pe de o parte, spre o tendinţă de consum a alimentelor naturale, iar pe de altă parte spre o legătură între spirit şi o viaţă sănătoasă bazată pe consumul de alimente organice. Filosofia din spatele Lima a cuprins treptat un public larg, dintr-o mare varietate de medii culturale şi sociale. Relaţia dintre Lima şi consumatorii săi se bazează pe încredere şi provine din ideea comună potrivit căreia este important să se promoveze mâncarea organică în timp ce continuă să fie respectate principiile nutriţionale specifice. Lima nu a  jucat doar un rol de pioneriat în importul a numeroase produse japoneze care sunt acum esenţiale în compoziţia unei mese  alternative (sucuri de soia, miso, înlocuitori de cafea, etc.), dar a consacrat prima fabrică pentru producţia de rondele din orez, în anii 1960. Câţiva ani mai târziu a introdus, de asemenea,  primele băuturi din orez de pe piaţa europeană. Parlamentul Mondial La sfârşitul celui de-al doilea război mondial, când lumea s-a confruntat cu divizarea în două grupări politice opuse şi frica unui nou război, care ar putea conduce la distrugerea umanităţii, filosoful Georges Ohsawa era unul dintre conducătorii mişcării pacifiste, alături de Albert Einstein, Norman Cousin, Albert Schweitzer, Thomas Mann şi Edgard Gevaert. Împreună au sprijinit apariţia unui parlament mondial, care să fie responsabil faţă de toate puterile militare. Georges Ohsawa Nyoiti Sakurasawa, cunoscut şi ca Georges Ohsawa, s-a născut în Kyoto, în 1893. Confruntându-se cu limitările medicinei moderne în propria ţară, a plecat să locuiască în Paris, Franţa, între anii 1929 şi 1935. Aici s-a înscris la Sorbona şi adeseori a vizitat Institutul Pasteur şi Biblioteca Naţională. Acolo a redescoperit principiile de bază ale marilor filosofi şi ale ştiinţelor tradiţionale. După numeroase campanii de sprijinire a unui “Guvern Mondial”, a avut ideea de a adapta principiile filosofiei Zen la produsele alimentare. Astfel, a dezvoltat cea mai echilibrată dietă pe bază de alimente, întemeiată cu ajutorul principiilor Yin şi Yang. În 1957 s-a întoars în Franţa cu cartea lui, "Zen Macrobiotics." Aceasta a devenit peste noapte un mare succes, fiind vândută în peste 1 milion de copii. logolima_quadri_forweb Lima astăzi •    Lima a devenit o companie modernă, care nu se mai denumeşte pe sine o companie de macrobiotică, dar care şi-a extras modernitatea din principiile macrobioticii.  Spre exemplu, pentru a putea face parte din gama de produse Lima, o supă trebuie să combine legumele cu proprietăţile benefice ale soia şi ale cerealelor. •    Lima face parte din grupul internaţional Hain Celestial. Această alianţă permite companiei să beneficieze de o bază solidă de cunoştinţe diverse şi oferă posibilitatea de a-şi dezvolta creativitatea independent, în timp ce continuă să respecte cele mai importante principii nutriţionale care stau la baza întemeierii sale.

*Compania Lima este una dintre cele mai mari companii producătoare de produse alimentare ecologice din Belgia, recunoscută la nivel mondial şi reprezentată în România de firma Biosens.

Ultima Actualizare: 07 Septembrie, 2009

Comentarii

Lasa un comentariu

Lasa un răspuns

* Numele tău:
* E-mail: (Confidenţial)
   Website: (Site url cu http://)
* Comentariu:
Introduceţi codul din imagine:

© Biosens 2024. Toate drepturile rezervate.
Web Design Webmindcreator Studios